Mildheid naar jezelf, aandachtig in het Nu.

Mindfulness en positieve psychologie; Positieve mindfulness

Vanuit de Oosterse psychologie is er vooral aandacht voor hoe je gelukkig kunt zijn, betekenis aan jouw leven kunt geven.

Hoe je met mildheid en compassie naar jezelf kunt kijken. Mindfulness is dus meer dan een hype.

We spreken overigens niet van mindfulness therapie of coaching maar wel van b.v. MBCT, MBSR en ACT .

Maar ik heb besloten mindfulness als behandelwijze verder te ontwikkelen. Vanuit mijn eigen meditatie ervaring en mijn ervaring als docente en therapeute zijnde heb ik gekozen voor een andere, meer eigen vorm die naar mijn mening meer recht doet aan de wortels van de Mindfulness. Hierbij kies ik voor een integratie met positieve psychologie en oplossingsgericht denken.

Je mag meer geluk ervaren!

Kan ik het veranderen?

ACT is simpel gezegd een combinatie van denk – gedragspatronen met mindfulness, bij deze behandelwijze wordt ervan uit gegaan dat het menselijk leven momenten zal kennen waarin men lijdt, hoe je ermee omgaat is de kunst.

Wat je niet kunt veranderen zal je moeten accepteren.

Doe je dit niet dan vergroot je zelf het lijden.

Ook voor deze vorm van therapie en/of coaching geldt, dat we eerst gaan kijken of je aan acceptatie toe bent of aan verandering die ook daadwerkelijk toegepast kan worden.